Telefonen er åben alle hverdage fra kl. 8.00 – 12.00

Man vil altid blive mødt af en sekretær.
Hvis sekretæren ikke kan hjælpe dig, snakker hun med en læge, som kan ringe tilbage til dig ml. kl 12-13.

Når sekretærernes telefontid er slut kl 12, vil man i nødvendige, akutte tilfælde blive henvist til et særligt telefonnummer. Klinikken kan dermed kontaktes telefonisk i hele åbningstiden 08-16.

Sekretariatet er åben for personlig henvendelse:

  • alle hverdage 8.00 – 12.00 samt
  • man – tor 13.30 – 14.00 og 15.30 – 16.00

Aftaler om sygebesøg skal sædvanligvis træffes i telefontiden

Sygebesøg køres ml. 12.00 – 13.00

Udenfor disse tider henvises i akutte tilfælde til akuttelefonen (se nedenfor).

Akutte henvendelser

Klinikkens telefoner er åbne fra kl. 08 til kl. 12
I hele klinikkens åbningstid henvises på telefonsvareren til andet nummer, der er reserveret til akutte henvendelser. Dette nummer besvares altid og straks. For ikke at blokere for livsnødvendige henvendelser, vil man blive afvist på dette nummer, hvis der ikke er tale om et livsvigtigt problem.

Fredag fra kl.12.00 til 16.00

passes det akutte arbejde i Korsør af byens læger på skift. Praksis kan derfor være lukket. Så henviser vi til en af byens øvrige læger for behandling af akut sygdom. Det gælder også onsdagene før påske og Kr. Himmelfartsdag.
Det vil fremgå af meddelelse på vores telefonsvarer og ved opslag på hoveddøren, hvem vi henviser til.

Tidsbestilling

Konsultationer finder sted både formiddag og eftermiddag.

Man skal bestille tid til konsultation. Lægerne har ikke åben konsultation, hvor man blot kan henvende sig. Tid bestilles hos sekretæren.

Tidsbestilling er nødvendig for planlægningen af vores arbejde. Oftest tilbydes en tid indenfor de nærmeste dage. Akut opstået sygdom, herunder skader, ses samme dag.

Ifølge aftalen med Sygesikringen skal patienter tilbydes en tid inden fem hverdage, med mindre andet aftales. Det gælder dog ikke forebyggende undersøgelser (graviditet, børn), attester o.l. Det ønsker vi at overholde, men det betyder, at man vil kunne få tilbudt tid hos en af lægerne, ikke nødvendigvis den man helst vil til. Dér kan undertiden være længere ventetid.

Vi bestræber os på at overholde de aftalte tider, men akutte henvendelser og skader kan forrykke tidsplanen. Vi beder derfor om forståelse for, at tiden ikke altid kan holdes. Alle patienter kan komme i den situation, at de skal til her og nu.

Er man forhindret i at møde op, skal man huske at melde afbud til sekretæren.

Akutte tider

Akutte konsultationer finder sted efter aftale.

Skønner personalet, at der er behov for en akut tid samme dag, og er det ikke muligt at finde en ledig tid, vil man blive tilbudt en akut tid.

De akutte aftaler afvikles som hovedregel fra om formiddagen, og man får en præcis tid man skal møde på.

Vi kan ikke garantere for ventetiden, der undertiden kan være af længere varighed.
Man vil blive kaldt ind til den først ledige læge.

Vi forstår, at man helst vil vente kortest muligt, men vi vil også søge at respektere de aftalte tider med andre patienter.
Vi finder alligevel, at det er et rimeligt tilbud, at man altid kan blive set hurtigt, når det er nødvendigt.

Lægernes fravær

Ved tidsbestilling kan man som regel bede om at komme til hos den læge, man ønsker. Hvis lægen ikke har ledige tider, vil man få tilbudt en aftale hos en anden læge.

Det vil også være tilfældet i lægernes ferie, under sygdom og kurser eller ved andet fravær.